projectnaam_
Het mooiste product
opdrachtgever_
Upperfloor, Fam.RUIM
uitingen_
publicatie
samenwerking_
ontwerp i.s.m. Gisella van Geenen



Voor Jan (Café Populair) is het biertje zijn mooiste product voor Serini (Koekela) is dat de worteltaart en voor Habib (Slagerij Lakarusch) zijn het zijn Merquez worstjes. Wat hebben deze ondernemers overeen? Ze zijn allemaal gevestigd aan de Nieuwe Binnenweg te Rotterdam.

Wat is het mooiste product dat je verkoopt? Dat was de vraag die kunstenares Floor Cornelisse aan de 230 ondernemers van de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam stelde. De antwoordde legde ze vast in beeld en bundelde ze tot een fotoboek en een film. Cornelisse: ‘Ik hoop dat dit boekwerk zal bijdragen het anonieme karakter van deze straat om te buigen Grafisch_lokaal een zekere toegankelijkheid en het onderlinge gesprek zal stimuleren.’ Het boek is in samenwerking met Grafisch_lokaal tot stand gekomen. De helft van de publicatie bestaat uit foto's de andere helft uit fluor gele pagina's, alsof je goud in handen hebt, ons mooiste product.